Kompozytor, skrzypek, artysta dźwiękowy. Pochodzi z Gdańska, a kształcił się m.in. w Académie Musicale de Villecroze we Francji. W swojej twórczości swobodnie porusza się pomiędzy tradycyjną formą a brzmieniowym eksperymentem, łącząc klasyczne instrumentarium z nowoczesnym podejściem do kompozycji. Jego muzyka ukazuje się nakładem wytwórni, takich jak Mute Song, Important Records czy Ici D’ailleurs, a choć bywa porównywana do twórczości Maxa Richtera czy Jóhanna Jóhannssona, zachowuje wyraźnie autorski charakter.
Album Liebestod przyniósł mu uznanie krytyków dzięki wyjątkowej emocjonalnej intensywności, a Rite of the End, poza entuzjastycznymi recenzjami w międzynarodowej prasie, został także wybrany Najlepszą Płytą 2017 roku w Polsce i przyniósł artyście nominację do Paszportu „Polityki”. Jeden z recenzentów zauważył, że „gdyby Wesołowski żył w XIX wieku, znalazłby się w podręcznikach historii muzyki”.
Tworzy również muzykę flmową: napisał ścieżki dźwiękowe m.in. do filmów Wolf (Focus Features) z Lily-Rose Depp i Georgem MacKayem w rolach głównych, Listen to Me Marlon (Universal) oraz filmu Minghun i serialu Przesmyk (Max) w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego.
Utwory Wesołowskiego były wykonywane przez Orquesta Sinfónica de Entre Ríos w Paranie (Argentyna) oraz przez zespoły Filharmonii Narodowej w Warszawie i Filharmonii Szczecińskiej. W 2024 roku Wesołowski zaprezentował nową muzykę do filmu Męczeństwo Joanny d’Arc Carla Theodora Dreyera, wykonaną na żywo przez Orkiestrę i Chór Filharmonii Narodowej.
W czerwcu 2025 roku, nakładem brytyjskiej wytwórni Unheard of Hope, ukazał się jego najnowszy album solowy Song of the Night Mists. W marcu 2026 roku zaplanowana jest premiera opery jego autorstwa, powstającej na zamówienie Opery Bałtyckiej w Gdańsku.