„Nie było stratą, a raczej niezwykłym objawieniem” – pisała prasa angielska po wykonaniu IV Symfonii Brucknera przez City of Birmingham Symphony Orchestra pod batutą Radosława Szulca, który zastąpił na tym koncercie Jaapa van Zwedena.
Dyrektor artystyczny Kammerorchester des Bayerischen Rundfunks, Radosław Szulc, od dawna cieszący się uznaniem jako jeden z czołowych koncertmistrzów świata, ostatnio buduje swoją reputację doskonałego dyrygenta.
Szulc jest laureatem wielu konkursów skrzypcowych, w tym Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Jeana Sibeliusa oraz Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego w Scheveningen (I nagroda).
Jego talent dostrzegli wybitni dyrygenci: Lorin Maazel mianował Szulca pierwszym koncertmistrzem w Orkiestrze Symfonicznej Radia Bawarskiego, sir Colin Davis wysłał go na trzyletnie studia dyrygentury do prestiżowej Akademii Muzycznej w Wiedniu. Seiji Ozawa zaprosił Szulca do swojej klasy mistrzowskiej w Japonii, a zaraz potem zarekomendował go do Osaka Symphony Orchestra, gdzie artysta zadebiutował za pulpitem dyrygenckim.
Wraz ze swoim zespołem Kammerorchester des Bayerischen Rundfunks Szulc odbył liczne tournée po Europie, współpracując z takimi sławami, jak Lang Lang, Janine Jansen, Maksim Wiengierow i Mischa Maisky.
Dorobek fonograficzny Szulca obejmuje m.in. nagrania dla Deutsche Grammophon: koncerty skrzypcowe Bacha z Lisą Batiashvili i Danielem Lozakovichem oraz koncerty fortepianowe Mozarta z Hélène Grimaud (I miejsce w Stanach Zjednoczonych na Classical Charts).
Radosław Szulc dyrygował wieloma orkiestrami, m.in. Bamberger Symphoniker, Münchner Rundfunkorchester, Orchestre de Chambre de Lausanne, MDR-Sinfonieorchester Leipzig, Stuttgarter Symphoniker i BR-Symphonieorchester.