Eufonie - Tło

Recenzje

III Międzynarodowy Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie (2020)
Opublikowano 2021.12.07 w

Czułe barwy muzyki

Przedostatni dzień Festiwalu Eufonie czerpał inspiracje z folkloru i tradycji. Usłyszeliśmy dzieła kompozytorów z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym „Koncert na klawesyn lub fortepian i orkiestrę smyczkową” Henryka Mikołaja Góreckiego w wykonaniu córki kompozytora Anny Góreckiej.

Opublikowano 2021.11.29 w

Anu Tali: „Romantyzm dobrze działa na obolałą duszę”

Ludzie czują, kiedy masz dobre intencje i kiedy masz coś do powiedzenia” – mówiła Anu Tali w rozmowie z Martyną Matwiejuk. Dyrygentka wystąpiła 20 listopada w Filharmonii Narodowej w Warszawie, kierując wykonaniem „Impresji dubrownickich” Ludomira Rogowskiego, „Fratres” Arvo Pärta i Symfonii fis-moll op. 41 Dory Pejačević

Opublikowano 2021.11.24 w

Górecki na jazzowo

Na festiwalu muzyki Europy środkowo-wschodniej nie mogło zabraknąć samej muzyki polskiej. Poza klasyką nie mogło zabraknąć też jazzu. Koncerty smyczkowe Henryka Góreckiego w interpretacji Adama Bałdycha świetnie wpasowały się w klimat Eufonii. I choć pozostawiły u mnie niedosyt, to trudno było nie ulec im 20 listopada na koncercie w teatrze Palladium.

II Międzynarodowy Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie (2019)
Opublikowano 2019.12.10 w

Nowa recenzja z II edycji

Dyrygent (Zsolt Nagy) podniósł rękę i po samym jej wyrazistym ruchu wiedziałem, że wykonanie utworu będzie się opierało na wielkiej precyzji. Po „Introitusie” zabrzmiało „Kyrie”, w którym dało się zauważyć dobrą współpracę głosów solowych. Następnie Tomasz Konieczny (bas) w „Tuba Mirum” pokazał niezwykłą siłę swojego głosu, a w kolejnym fragmencie wraz z Anną Radziejewską (alt) niezwykły dramatyzm, który potrafi stworzyć dźwiękami niskich rejestrów. Niezwykle mocno zadziałało na mnie „Recordare” – wyraźnie uchwycono w nim znajome mi słowa i melodię pieśni „Święty Boże, Święty Mocny”.

Opublikowano 2019.12.06 w

Pełne zanurzenie w dźwięku

Dyrygent (Zsolt Nagy) podniósł rękę i po samym jej wyrazistym ruchu wiedziałem, że wykonanie utworu będzie się opierało na wielkiej precyzji. Po „Introitusie” zabrzmiało „Kyrie”, w którym dało się zauważyć dobrą współpracę głosów solowych. Następnie Tomasz Konieczny (bas) w „Tuba Mirum” pokazał niezwykłą siłę swojego głosu, a w kolejnym fragmencie wraz z Anną Radziejewską (alt) niezwykły dramatyzm, który potrafi stworzyć dźwiękami niskich rejestrów. Niezwykle mocno zadziałało na mnie „Recordare” – wyraźnie uchwycono w nim znajome mi słowa i melodię pieśni „Święty Boże, Święty Mocny”.

Opublikowano 2019.11.21 w

Kto z nas jest tancerzem?

Miesza się w tym spektaklu niezwykle ludowa przyziemność melodii z mocno metaforyczną choreografią trzech tancerzy. W pewnym momencie wchodzą oni w interakcję ze śpiewającą. Przytulają się do niej, owijają się wokół niej. Gdy wybrzmiewa natępna piosenka, tancerze biegną na kolejne piętro, a schodami po drugiej stronie wspinamy się my (…)

I Międzynarodowy Festiwal Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie (2018)
Opublikowano 2018.11.22 w
przez Milenę Gąsienicę

Europa Środkowo-Wschodnia na festiwalu Eufonie

O tym, jak zrodziła się idea Eufonii, oraz co nas czeka podczas festiwalowego tygodnia opowiadali w audycji organizatorzy wydarzenia oraz artyściUwaga, link zostanie otwarty w nowym oknie. […]

Organizatorzy

Logotyp Logotyp

Mecenas

Logotyp

Partnerzy

Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp

Patroni medialni

Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp
Logotyp

Partner redakcyjny

Logotyp
Logotyp

Bilety

Logotyp

Narodowe Centrum Kultury
ul. Płocka 13
01-231 Warszawa

NIP: 525-235-83-53
REGON: 140-468-418